۱۷ آبان ۱۳۸۸

خر مگسان رهبری!

پس از چند ماه انتظار بالاخره در پایان ماه رمضان، مجلس خبرگان رهبری به ریاست آقای هاشمی یا همان آقای رفسنجانی معروف تشکیل شد. البته دوستان ایشان وی را آقای هاشمی خطاب می کنند، نمی دانم چرا؟ شاید فکر می کنند اگر بگویند رفسنجانی ، مردم یاد مثلاً « فسنجان» می افتند و از اقتدار سردار سازندگی! کم می شود. بهر حال دنیا هم مات و مبهوت، درمانده است که در افکار این ایرانیان چه می گذرد!
عکس هایی هم از اعضای این مجلس در نشریات چاپ شد، که نمی دانم چرا مرا بیاد « خرمگس» انداخت. شاید لفظ خبرگان ، یک جوری مرا بیاد خرمگسان می اندازد، شاید هم شمایل اعضا ی آن که خیلی به خر مگس شباهت دارند، و شاید هر دو این ها با هم ، بهر حال خوشم آمد که به این مجلس بی بو و خاصیت، مجلس خرمگسان رهبری بگویم. یا به قولی بچه های اصفهون که به مگس ،مِگِز می گویند، «مجلس خر مِگِزان رهبری» گفته شود.
حالا قرار است که این مجلس یک طرحی برای برون رفت یا نمی دانم شاید درون رفت! بدهد تا اوضاع مملکت سرو سامان بگیرد. به فرموده مولانا: «آن مگس بر برگ کاه و بول خر// همچو کشتی‌بان همی افراشت سر»
اکثریت قریب به اتفاق مجلس هم به ولایت سلطان سید علی خامنه ای، یا بزرگ خرمگس داران! رای دادند وبندگی و عبودیت خود را اظهار و اعلام داشتند. البته پاسخ به این علما، در امثال و حکم مرحوم دهخدا از زبان محمدبن سلمه آورده شده است که می گوید:«مگس بر نجاست آدمی نیکوتر از آنک علما بر درگاه سلطان.»
می گویند که مگس بیش از (750000) نوع دارد. فکر می کنم که در این زمینه هم آخوند ها دست کمی از مگس ها نداشته باشند. البته در قرآن کریم و احادیث پیغمبر و ائمه بزرگوارهم در قدر و منزلت مگس چیز هایی گفته شده است.
در حدیثی از حضرت محمد گفته می شود: (إذا وقع الذباب في شراب أحدكم فليغمسه ثم لينزعه، فإن في أحد جناحيه داء وفي الآخر شفاء)" هنگامی که مگسی در نوشیدنی یکی از شما افتاد، آنرا در آب فروبرید سپس از آن نوشیدنی استفاده کنید؛ زیرا در یکی از بالهای مگس درد و در دیگری درمان است. "
من فکر می کنم بهتر است که نوشیدنی را دوربریزیم تا خدای ناکرده بیمار نشویم و شب هم خواب آشفته نبینیم و تا آخر عمر هم یاد نوشیدنی با مزه مگس « مگس کولا» نیافتیم. چیزی که فراوان و ارزان است نوشیدنی گوارا، با مزه های مختلف می باشد، و احتیاجی هم نیست که مگس بیچاره را زیر آب فرو کنیم و « غواص مگسان» درست کنیم.
درکتابها از انواع مگس ها نام برده شده است مثل؛ دزد مگسان، زنبور مگسان،شیار دار مگسان، بی شیار مگسان، شهد مگسان ، سر مگسان، سرکه مگسان، ریشه مگسان، سرامگسان، گوشت مگسان، تیز مگسان،نحل مگسان، اسب مگسان، سگ مگسان و بالاخره خر مگسان! و فقط نام غواص مگسان خالی بود.
مگس ها دارای صفات مشترکی هستند از جمله ، دارای دهان های مکنده، شاخک های کوتاه و سه بندی، چشمهای جانبی، تند پرواز و خرطوم برجسته و اغلب خاردار و پشمالو می باشند. نمی دانم چرا این صفات، آدم را بیاد آخوند ها می اندازد.
رئیس مجلس «خبرگان رهبری!» ، جناب هاشمی رفسنجانی است که در سیاست بازی، فساد، دروغ و دغل، ید طولائی دارد. همه منتظر بودند که شاید رفسنجانی بعد از دیدن این همه جنایات و کثافتکاری ها، شق القمر کند و رهبر را از مسند ولایت بزیر بکشد. رسماًنجانی! موفق شد یکبار دیگر مردم را فریب دهد و معاملات پشت پرده را به انجام برساند، و نشان داد که در این مجلس هم فقط مشتی خرمگس! نشسته اند، و خر مگس بزرگ این معرکه هم خود رفسنجانی است.
ضرب المثل معروفی است که می گوید: بر خر مگس معرکه لعنت!
ششم مهر 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر